تمرین‌های ذهن آگاهی روش آسانی برای بهبود سلامت روان در مواقع استرس است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تمرین‌های "ذهن آگاهی" روش آسانی برای بهبود سلامت روان در مواقع استرس است. با رسیدن زمان امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان شرایط استرس‌زایی را تجربه می‌کنند و طبق یک مطالعه جدید تمرین‌های ذهن آگاهی به بهبود سلامت روان آنان کمک می‌کند. ذهن آگاهی به معنی توجه کردنِ عمدی و تمرکزی پذیرا و بدون قضاوت به رخ دادن افکار، هیجانات و محسوسات در زمان حال، روشی قدیمی است که امروزه و در شرایط استرس‌زای زندگی م ...

راهکاری برای کاهش استرس امتحان



کاهش استرس امتحان

تمرین‌های ذهن آگاهی روش آسانی برای بهبود سلامت روان در مواقع استرس است

 

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تمرین‌های "ذهن آگاهی" روش آسانی برای بهبود سلامت روان در مواقع استرس است.

 

با رسیدن زمان امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان شرایط استرس‌زایی را تجربه می‌کنند و طبق یک مطالعه جدید تمرین‌های ذهن آگاهی به بهبود سلامت روان آنان کمک می‌کند.

 

ذهن آگاهی به معنی توجه کردنِ عمدی و تمرکزی پذیرا و بدون قضاوت به رخ دادن افکار، هیجانات و محسوسات در زمان حال، روشی قدیمی است که امروزه و در شرایط استرس‌زای زندگی مدرن طرفدارانی پیدا کرده است. در این روش فرد روی زمان حال تمرکز کرده و در لحظه زندگی می‌کند.

 

در این مطالعه کارشناسان انگلیسی مشاهده کردند دانش‌آموزانی که تمرین‌های ذهن آگاهی انجام داده‌اند در زمان امتحانات میزان استرس کمتری داشته‌اند.

 

در این بررسی ۶۱۶ دانشجو شرکت داشتند و تمامی آنان تحت مشاوره قرار گرفتند اما گروهی از آن در تمرین‌های ذهن آگاهی شرکت کردند.

 

به گزارش هلث دی‌نیوز، کارشناسان مشاهده کردند تمرین‌های ذهن آگاهی نه تنها سطح استرس را کاهش می‌دهد بلکه احساس آسایش در دانش‌آموزانی که این تمرین‌ها را انجام داده‌اند بیشتر است.

 

منبع: ایسنا 

 

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه